Geoblog.pl    cratca    Podróże    2009 - na koniec swiata - mój Bajkał    podróż w obszcim

podróż w obszcim

Rosja
Rosja, Ułan Ude

Rano przywitało nas słońce i niebieskie niebo. Nie, takiej szansy nie możemy zmarnować. Idziemy w góry. Krótkie pakowanie (nie wiadomo czy pogoda się nie zmieni) i wychodzimy. Szlak ciągnie się wzdłuż rzeczki Sludianka. Pogoda piękna! Widoki jeszcze piękniejsze. Szlak przechodzi z jednej strony potoku na drugą. Raz są to mostki stabilne inny razem dwie kłody przerzucone przez rzeczkę.

Po 1,5 godzinie marszu dochodzimy do osypiska marmuru przy kamieniołomie. Sesja zdjęciowa i dalej. Po kolejnych 2 godzinach jesteśmy przy turbazie Egzotyka Bajkału. Mały posiłek i wracamy.

Teraz pakowanie. U sąsiada muzealników kupujemy wędzonego omula. Obiad. Po obiedzie idziemy zwiedzać muzeum. Właściciel oprowadza nas i opowiada, opowiada. Eksponatów mają bardzo dużo. Z całego świata a przede wszystkim z całej Rosji :)

Plecaki na plecy i idziemy na dworzec. Bagaż zostawiamy w przechowalni a my nad Bajkał. Musimy się pożegnać :))). Brzeg zaśmiecony, ale gdy słońce zaczęło zachodzić... Przepiękny!

O 24:21 mamy pociąg do Ułan Ude. Jedziemy "obszcim" (306,90RUR), czyli taką płackartą gdzie na trzy osoby przypada dwa miejsca lezące i sobie radź :)