Geoblog.pl    cratca    Podróże    2008 - Krym    japońską kolejką i w pałacu Pana Kleksa

japońską kolejką i w pałacu Pana Kleksa

Ukraina
Ukraina, Aj Pierti

Dzisiaj miałyśmy się rozdzielić. Ja do Jałty, dziewczyny na Czatyrdach. Z powodu burzy nad Czatyrdachem dziewczyny przyjechały do mnie do Jałty.

Jedziemy na Aj Petri. Na górę Św. Piotra wjeżdża kolejka linowa. Ciekawa podróż.
Szczególnie końcówka, jest fajnie. Na górze przywitało nas miasteczko namiotów z pamiątkami, jedzeniem, zwierzakami, (konie i wielbłądy na przejażdżki).
Wystarczy odejść trochę dalej i ...roztaczają się przepiękne widoki. Ach nacieszyć oczy. Góry i morze. Pięknie.
Wracamy pod stację kolejki. Zaczepia nas kierowca busika, zbierający komplet do auta. Targowanie i obiecuje nas zwieźć: do miejsca widokowego, i wodospadu Uczan-Su a na koniec do Ałupki.
Miejsce widokowe - pomiędzy drzewami rozciągnięty sznurek, stoi samochód i dwójka młodych ludzi sprzedaje bilety na wejście do lasu, a później na skałę skąd roztacza się widok ... na to co mamy widoczne przy przystanku busa:)))

Jedziemy do wodospadu, info, ze nie ma wody. Kupujemy bilet i podziwiamy wysoką skałę, z której kapie woda :)))

Jedziemy do Ałuszty. Kluczymy po parku, idziemy na kawę. W końcu trafiamy do Pałacu Woroncowa. Nagrywano tu Pana Kleksa :).

Wracamy do Jałty, następnie do Ałuszty.