Geoblog.pl    cratca    Podróże    2013 Stavanger i fiord    Wędrówka na Preikestolen (Ambone)

Wędrówka na Preikestolen (Ambone)

Norwegia
Norwegia, Preikestolen czyli Ambona

Na parkingu pod Preikestolen tłumy. Wszyscy szykują się do spaceru na ambonę. Pogoda super na wędrówkę. Słoneczko świeci, ciepło. Zabieramy wodę (z kranu), wałówkę z Polski i dobry humor.
Droga niezbyt wymagająca i na niej ludzie w różnym wieku. Tablica informacyjna mówi, ze droga to 2+2 godziny. Nam wejście zajęło nie wiele więcej, ale ile zdjęć z drogi pod gorę mam, to tylko ja wiem :)

Widoki piękne i polecam wejście. Przy brzydkiej pogodzie może być trudniej, gdy po kamieniach płynie woda i można się pośliznąć.

Już na Ambonie, po obfotografowaniu wszystkiego postanawiamy coś zjeść. Trochę tu wieje i tłumnie. Przechodzimy w ustronniejsze miejsce. I przyszedł czas fiordy nakarmić. Mój fiord jadł mi z reki parówkę i zagryzał chlebem z pasztetem. Tym samym nakarmili go moi współtowarzysze :) Po obiedzie Mariusz poszedł wyżej na Neverdalsfjellet, Magda usnęła a ja robiłam zdjęcia trawkom, listkom, kamykom no i oczywiście Lysefjorden został obfotografowany :)
Zrobiło się zimno i stwierdziłyśmy, ze czas wracać.
Z Ambony wracałyśmy inną drogą - to tylko kawałek innej drogi, reszta jest ta sama. Równie malownicza.
Droga w obie strony zajęła nam 5 godzin.